SUZUKI – LIGI 50-AASTASE KOGEMUSEGA NELIKVEO ASJATUNDJA

1970. aastal töötasime välja oma esimese nelikveoga mudeli, originaalse Jimni, JL10. Alates sellest oleme oma tehnoloogiat järjest uuendanud, et pakkuda juhtidele aina suuremat sõidumõnu, naudingut ja kindlustunnet. Peaaegu 50-aastase kogemusega oleme nüüd koondanud oma nelikveotehnoloogia AllGripi nime alla, et pakkuda veelgi rohkem kindlust, rahulolu ja laiemaid võimalusi kõigile meie klientidele.

 

AllGrip Auto tagab sulle hingerahu igapäevases sõidus, eriti just libedatel teedel või lumistel pindadel. Viskosiduriga nelikveosüsteem kannab pöördemomendi automaatselt üle tagumistele ratastele, kui süsteem tuvastab, et esirattad ei püsi enam teel.

 

AllGrip Auto mudelid

Pidev viskosidur

Tagumise diferentsiaali ette paigaldatud viskosidur (hüdrauliline sidur) kasutab veojõu ülekandeks kõrge viskoossusega silikoonõli. Juhul kui esimeste ja tagumiste rataste pöörlemiskiirus erineb, kuumutab rataste pöörlemisest tingitud nihkeefekt silikoonõli ja põhjustab selle paisumise. Paisunud silikoonõlist tingitud rõhk paneb tööle mitmekettalise siduri, mis kannab pöördemomendi üle tagumistele ratastele.

Haarduvuskontroll

Funktsioon* tagab sujuva käivituse teedel, mis on lume või muda tõttu libedad. Kiiresti pidurdab see libisevat ratast, suunates veojõu vastasrattale, parendades seega veojõukontrollsüsteemi abil kursi korrektsiooni, et piirata mootori pöördemomendikadu.
* Saadaval vaid Ignisele.

 

AllGrip Select pakub tõhusat kütusekasutust, võimaldades juhil valida nelja sõidurežiimi seast. Elektrooniliselt kontrollitud nelikveosüsteemi ja valitava sõidurežiimi kasutamiseks on lihtne vajutatav ja pööratav näidik, et juht saaks sõltuvalt teepindadest või tingimustest erinevaid sõidustiile kogeda.

 

AllGrip Selecti mudelid

 

Nelikveo kontrollsüsteem

Tavaliste pidevalt nelikveoliste sõidukite tagasisidekontroll jaotab pöördemomendi tagumistele ratastele, kui tuvastatakse esimeste rataste libisemine. Eelmainitule lisaks pakub see ka edastuskontrolli funktsiooni, mis ennustab libisemist, tuginedes teepinnale, klapi tööasendile, juhtimisnurgale ja teistele faktoritele, ning jaotab pöördemomendi tagumistele ratastele enne, kui sõiduk jõuab libisema hakata. Niisiis selle asemel, et reageerida haarduvuse kadumisele, annab haarduvuse kao ennetav kontrollimine sõidukile suurema stabiilsuse.

Sünergeetiline sõiduki dünaamikakontroll

See funktsioon stabiliseerib sõitu, jälgides sõidutingimusi läbi juhtimisnurga anduri ja seegekiiruse anduri, ning kontrollib sünergeetiliselt nelikveo juhtseadet ja roolivõimendi juhtseadet. Juhtimise pöördemomenti jaotatakse tagumiste ja eesmiste rataste vahel sobival viisil, takistades külglibisemise teket juba enne, kui ESP sekkub, ning see aitab stabiilselt sõita. Funktsioon ei ole mõeldud sõidu- ja seadistusvõimsuse piiride nihutamiseks.

 

Elektrooniline stabiilsussüsteem (ESP)

ESP-d kontrollitakse optimaalselt igal sõidurežiimil. Režiimis SPORT vähendab ESP veojõukontrolli sekkumist, andes juhile maksimaalselt vabad käed sõiduki kontrollimiseks. Režiimis SNOW võimaldab ESP veojõukontrollil stabiilsuse maksimeerimiseks tugevalt sekkuda. LOCK-režiimis on ESP abil lihtsam taas liikuma saada, kasutades veojõukontrollisüsteemi, et pidurdada rattaid, mis keerlevad ilma haarduvuseta, ning suunates veojõu eelkõige neile ratastele, millel on haarduvus olemas. Samal ajal vähendab see mootori pöördevähenduse kontrolli, pakkumaks pääsemiseks vajalikku pöördemomenti.

ESP on Daimler AG registreeritud kaubamärk.
Mootori pöördemomendi vähenemise aste, pidurdavad rattad ja nende pidurdusjõud muutuvad olenevalt sõiduoludest. Oma olemuselt on ESP süsteem, mis aitab sõidukit stabiilselt juhtida. Kui libisemine või külglibisemine ületab rehvide ja teepinna vahelise haardumise piire, siis ESP® küll toimib, kuid ei pruugi olla tõhus.

 

Jõuülekandesüsteemi kontrollimine

Sõidurõõmu suurendamise eesmärki teenib režiimis SPORT ka jõuülekandesüsteemi kontrollimine. See muudab seguklapi pöördemomendi jõudlust madalas ja keskmises mootori kiirusevahemikus, et võimaldada eredamat sõidukogemust.

AllGrip Pro pakub head maastikusõiduvõimet, mis peab sammu juhi seiklusvaimuga ning annab talle jõu katsumustega silmitsi seista ja neid tundma õppida. Reduktoriga nelikveosüsteemi korral pakub AllGrip Pro professionaalidele sõidujõudlust, mis võimaldab viivitamatult reageerida ja keerulisel maastikul manööverdada.

AllGrip Pro mudel

Osaline nelikvedu

Osalise nelikveo puhul asub jaotuskast eesmiste ja tagumiste diferentsiaalide vahel kulgevate veovõllide vahel ning sõiduk kasutab seda kaherattaveo ja nelikveo vahel vahetamiseks vastavalt vajadusele. Nelikveorežiimis ühendab süsteem esi- ja tagarattad vahetult, muutes võimalikuks mootori jõu ühtlase ja kadudeta jaotamise kõigile neljale rehvile.

 

 

Töölaua versioon